unemployed unemployed
397
BLOG

Dostałem w Urzędzie Pracy pierwszą propozycję, która wyglądała jak podstęp

unemployed unemployed Praca Obserwuj temat Obserwuj notkę 0

Znalezione obrazy dla zapytania bezrobotny dostał pracę


Przypomnę w skrócie swoją historię, jestem prawie sześćdziesięciolatkiem, od pół roku na bezrobociu, ze stażem pracy ponad 40 lat. Postanowiłem ubiegać się o zasiłek przedemerytalny, choć  wszyscy prawie mi wieszczą, że z tego względu, iż przez ostanie ponad dwadzieścia lat prowadziłem własną działalność w formie spółki s.c. , a spółka nie była na koniec poddana procesowi upadłości, taki zasiłek w świetle obowiązujących  przepisów zwyczajnie mi się nie należy. Wiem, że ZUS mimo mojego długiego stażu będzie się opierał i walczył, oraz że czeka mnie batalia w sądzie, to jednak chcę podjąć to wyzwanie. Na 26 stycznia miałem umówione spotkanie w Urzędzie Pracy i odbiór niezbędnego zaświadczenia do w/w zasiłku, poświadczającego, że od pół roku jestem zarejestrowanym w UP bezrobotnym i dalej pozostaję na podobnym statusie.

Mój błogi spokój zakłóciło nagłe wezwanie do UP na 25 stycznia (czyli dzień wcześniej) na umówione spotkanie z pracodawcą. Sprawa nie wydawała się prosta, zaczynałem nawet podejrzewać podstęp. Po pierwsze, jeśli przed otrzymaniem zaświadczenia odrzucę ofertę pracy, to nie mam szans na ów zasiłek, jeśli zaś podejmę pracę, to zostaję automatycznie wykreślony z listy UP i także nie mam szans na zasiłek.  Łatwo było namierzyć owego pracodawcę na łamach oferentów pracy w UP, więc zadzwoniłem pod wskazany numer. Zapytałem, czy są jakieś ograniczenia wiekowe, okazało się , że nie (potwierdza to, że po raz kolejny podczas rządów PiS bezrobocie bardziej doskwiera pracodawcom, niż bezrobotnym, przynajmniej takie moje odczucie), dopiero jak powiedziałem, że wkrótce wybieram się na wcześniejszą emeryturę, to pani gotowa była odpuścić.

Udałem się do UP i przytoczyłem rozmowę z potencjalnym pracodawcą, oraz przypomniałem, że dzień później mam odebrać zaświadczenia do ZUS, aby ubiegać się o zasiłek przedemerytalny. Ponieważ jest jeszcze trochę czasu, więc może z mojego niewykorzystanego miejsca  skorzysta ktoś inny, zwłaszcza, że pracodawca nie stawia zbyt wygórowanych oczekiwań i chce zatrudnić 20 osób. Wbrew moim przewidywaniom pani w okienku okazał się miła, przeprosiła za zamieszanie, podarła także przy mnie wezwanie wyjaśniając, że wylosował mnie komputer według poszukiwanego zawodu. Także kolejne doświadczenie za mną.

Podejrzewam, że kolejny wpis będzie już dotyczył mojej batalii, być może sądowej, z ZUS em w celu uzyskania zasiłku przedemerytalnego. Wierzę także, że moje doświadczenia pomogą osobom w podobnej sytuacji.
unemployed
O mnie unemployed

Blog ten powstał po to, aby wymieniać doświadczenia z innymi użytkownikami w podobnej sytuacji.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo